Przejdź do treści

Dlaczego my

1. Robimy wszystko, aby bronić się przede wszystkim jakością.

  • Podajemy kawę wyłącznie jakości speciality. Co to znaczy i dlaczego to nie chwyt marketingowy, sprawdź tu.
  • Nasze ciasta przygotowujemy na miejscu z wrodzonej pasji do pieczenia. Zanim coś wprowadzimy, testujemy tak długo, aż uzyskamy tę optymalną recepturę.
  • Stosujemy świeże, jak najmniej przetworzone składniki, wszystko przygotowywane w duchu slow food.

Nie oszukujemy, nie kombinujemy, „bo taniej, bo łatwiej, bo szybciej”. Nie używamy składników, które jednoznacznie źle wpływają na Twoje zdrowie. Co prawda nie stosujemy żadnej z diet eliminacyjnych, ale prezentujemy pełne listy składników tak, abyś mógł sprawdzić, czy to co Ci proponujemy jest dla Ciebie (niezależnie czy chodzi o weganizm, alergie pokarmowe czy też zwykłe „nie lubię marchewki”).

2. Robimy wszystko, abyś poczuł(a) się u nas jak najlepiej.

  • Przestronne wnętrze, wygodne fotele (odrestaurowane perełki z najlepszych lat polskiej sztuki użytkowej), dyskretne oświetlenie (żyrandole z lat 50/60 sprowadzone z Danii)…
  • Nieprzypadkowa muzyka…
  • A przede wszystkim obsługa, która dostosuje się do Twoich potrzeb.
  • Zapewniamy warunki na biznesowe spotkanie przy kawie (gniazdka w każdym miejscu sali i szybki internet), jak i niezobowiązujące wyjście na piwo ze znajomymi (bez problemu połączymy stoliki). Podamy Wam wyjątkowe wino na romantyczne spotkanie we dwoje, ale też pyszne domowe wypieki na wyjście z rodziną i dziećmi (kącik zabaw dla dzieci).

Jeżeli masz specjalne potrzeby, o których chcesz porozmawiać, śmiało skontakuj się z nami przed odwiedzinami.

3. Robimy wszystko, aby prowadzić naszą działalność naprawdę odpowiedzialnie – w sensie społecznym i ekologicznym.

  • Interesuje nas totalna transparentność na każdym etapie działalności.
  • Cenimy lokalne produkty i wykorzystujemy je tam, gdzie się tylko da. 
  • A gdzie się nie da, zwracamy szczególną uwagę na wpływ produkcji i transportu surowców, których używamy na społeczność i środowisko lokalne. Może się to wydawać nieprawdopodobne czy przesadzone, ale to naprawdę jest tak, że dokonując konkretnych wyborów konsumenckich bezpośrednio wpływamy na dobrostan ludzi (z najczęściej biednych) społeczności na drugim końcu świata.

Tak, wiemy, kawiarnią nie zmienimy reguł rządzących światem. Ale czy wiesz na przykład, że kawa jako surowiec jest drugim (po ropie) pod względem wartości “towarem”, jakim handluje się na światowych giełdach? Z jej uprawy żyją dziesiątki milionów ludzi na globie, a np. w Etiopii odpowiada za ok. 20% narodowego bogactwa. Jednocześnie konsumentami czarnego napoju jesteśmy głównie my – ludzie z Zachodu (a właściwie Północy). Dlatego ogromne znaczenie ma to, jakich wyborów konsumenckich dokonujemy. Pieniądze rządzą światem, więc mądrze zarządzajmy naszymi pieniędzmi!